::Entourage::

Thursday 22 March 2007

勇气

我只可以说 我真的好累
最近一直失眠 让我搞不清楚状况
我可以感觉到我的眼皮的沉重。
今天 非常不舒服 头晕得我团团转 好想举白旗喊救命 放弃工作!
但是我真得很需要钱!
怎么‘钱’这个字眼力量那么大呢?
现实的世界真得让人讨厌

虽然最近一直在跳槽 但是上班让我体验到在学校没有的经验
这,让我领悟到 最善良的人也会不经意的活在尔虞我诈之中
为了简化自己的工作量 把一些推到别人身上
这样做,他会比较好过吗?
也许吧。

这个世界 太多的也许 太多的不确定 有时让人怀疑自己到底在做些什么
或许不应该有太多的期望 或奢望些什么
不奢望别人对我好 对我诚实

这个世界在虚假 也应开会有一颗真诚的心
也许在眼前但是看不到 或在某个深处摸不着
不必刻意去寻找 为他的光和热 我们一定会感觉到

看到亚纶的博客 让我感慨万分
像勇敢的追逐 但不能这样做
想找自己的意愿生活 但不能这样做
想找个发泄的管道 说出心里话 但不能这样做
这么多的‘不能’让人觉得恨无奈 力不从心
可能他自己想要的 想做的 想实现的 都忘得一干二净
应为太多的期望 让他不时提醒自己该怎么做 而不是想怎么做
往往 需要的只是个能让他坚持下去的人 或许是家人 朋友 情人 知己
或是看不倒也摸不着的动力 勇气 意志力
艺人万丈光芒的外表让人羡慕 但他们的委屈从不表露
不是不要 而是不行
他们的辛酸我们不了解 可能做平凡认真的比较好过
勇敢的在这世界闯一遍又一遍 毫无形象可言


hi people i've blogged so much for now. seems like today is the day that i'm full of emotions and thoughts. long chinese post up there. some of you may find it tiring to read such a long post. basically, i'm just sharing with you people my experiences and thoughts after working for a few weeks in the industry. despite my short working time, i've discovered how the world could be so superficial and all. at times, people might smile at you, but in their conversation it feels like ' pls read b/w the lines' sometimes people might tell you to do A but also at the same time do B.

the last paragraph is just some of my thoughts after reading arron yan's most recent post. regarding how he want to live his life the way he want to, and how he felt to tired doing what he is told of and not what he wants to. sometimes, things are not the way the seem and all.

so, have fun reading. =) ciao!

No comments: